Obnova navijaka Carp Expert Feeder Runner!Popri zaužívanom vypracovaní sa pripája ešte masívnejšie grafitové telo, vďaka čomu má navijak ešte krajší chod a je ešte odolnejší od svojho predchodcu.6 ložísk, antireverzný systém s ihlovým ložiskom a estetická kľučka patria medzi dôležité vlastnosti navijaka.Nový typ je dostupný v dvoch veľkostiach (5000-6000), ktoré adekvátnym spôsobom uspokoja predovšetkým nároky rybárov loviacich na medium a heavy feeder. Na menší variant sa zmestí z 0,25 šnúry 170 metrov, na väčší 200 metrov. Teda nadmieru dostatočné k tomu, aby po každom veľkom náhode bola dostatočná rezerva šnúry k zdolávaniu. Rovnako plytká cievka ako u predchodcu, preto naň možno aplikovať trebárs pletenú šnúru a náhodový nadväzec, nepoškodí sa ani šnúra, ani cievka navijaka.Potrebnú brzdnú silu vieme nastaviť pomocou precíznej prednej brzdy, regulátor voľnobežnej brzdy sa nachádza na zadnej strane navijaka.Zhrnutím dostaneme veľmi dobre fungujúci navijak za dostupnú cenu, ktorý nám pri adekvátnej pozornosti a údržbe môže roky slúžiť k spokojnosti.
Tento navijak obsahuje grafitové telo, ktoré už možno označiť za klasickú súčasť navijakov. Pre grafit typická odolná konštrukcia a k pohodlnému používaniu prispievajúca malá hmotnosť ho robí veľmi obľúbeným v okruhu rybárov.
Na navijakoch sa čoraz častejšie stretávame s kovovou cievkou. Odľahčená cievka klasického tvaru je odolná voči vonkajším fyzikálnym vplyvom a korózii.
V závislosti od zaťažiteľnosti šnúry a tvrdosti prútu je potrebné pred začiatkom lovu nastaviť brzdnú silu, aby pri ťahaní šnúry brzda púšťala. Samozrejme ak je háčikový nadväzec slabší od hlavnej šnúry, treba počítať s jej menšou zaťažiteľnosťou. Počas zdolávania možno podľa potreby meniť nastavenie brzdy regulátorom v prednej časti cievky.
Zapnutím voľnobežnej brzdy, ktorá sa nachádza v zadnej časti navijaka, dokáže ryba stiahnuť šnúru z cievky. Toto má dôležitú úlohu predovšetkým v noci pri love dravých rýb. Tvrdosť tejto brzdy možno regulovať skrutkou v zadnej časti navijaka. Dôležité je, že pri zdolávaní musíme používať hlavnú brzdu. Pre zdolávanie voľnobežná brzda nie je vhodná, prílišná záťaž môže spôsobiť poškodenie navijaka. Pri záseku musí byť bojová brzda vo vypnutom stave, pretože môže dôjsť k odmotaniu veľkého množstva šnúry, čo môže viesť k vzniku nechcených uzlov. Navijaky s voľnobežnými brzdami sú čoraz populárnejšie. V súčasnosti používajú tento univerzálny typ navijakov aj zástancovia klasického lovu zo dna a feeder rybári.
Recenzie
Nikto zatiaľ nepridal hodnotenie.